Struktura witryny SEO dla Firm: 14 niezbędnych optymalizacji
Poznaj 14 podstawowych kwestii związanych z mapowaniem przyjaznej SEO struktury witryny na poziomie przedsiębiorstwa i wdrażaniem planu zarządzania SEO. Struktura witryny ma kluczowe znaczenie dla wdrożenia każdej usługi pozycjonowania dla firm, ale niezbędne optymalizacje znacznie wykraczają poza zakres tradycyjnego SEO korporacyjnego.
Witryna korporacyjna musi przyjąć strategię marketingu cyfrowego, która uwzględnia wszystkie szczegóły witryny, użyteczność i elementy znajdujące się pod kontrolą organizacji. Oto wskazówki, których możesz użyć dla dowolnej witryny korporacyjnej, aby stworzyć strukturę, która będzie działać dziś i w przyszłości.
1. Wprowadź zarządzanie SEO
Strategia pozycjonowania dla firm może być ogromna . Zespoły marketingowe obsługują setki kampanii, marketing treści dodaje niezliczone strony do witryny, a nawet media społecznościowe mogą być obsługiwane przez agencję SEO przedsiębiorstwa, zespół wewnętrzny lub połączenie obu. Co więc możesz zrobić, aby wszystko było w porządku i działało płynnie?
Wdróż zarządzanie SEO
Zarządzanie pomaga na różne sposoby, zarówno w świecie B2B, jak i B2C, zapewniając procesy, które pomagają:
-Przedsiębiorstwa rozpoczynają działalność w wielu krajach bez sprzecznych problemów.
-Zapewnij kontrolę nad niektórymi adresami URL, aby nie każdy mógł tworzyć lub zmieniać ważne strony.
-Zmniejsz ryzyko, że wiele zespołów będzie współpracowało ze sobą, aby uzyskać ranking dla tych samych słów kluczowych lub usług.
-Zapewnij spójność w wielu witrynach.
-Każda strategia skutecznego pozycjonowania dla firm powinna zaczynać się od planu zarządzania, aby istniały zasady i procesy, do których wszystkie zespoły mogą mieć dostęp i przestrzegać.
Zasady, standardy i procesy zapewniają, że strategie marketingu cyfrowego nie są sprzeczne, redukują błędy i pomagają przedsiębiorstwom zachować spójność.
2. Stwórz podstawę dla zgodności z WCAG 502 i ADA
Witryna korporacyjna musi uwzględniać dostępność witryny w ramach ogólnej strategii SEO. Duże firmy, takie jak sieci hotelowe, są pozywane za nieprzestrzeganie przepisów. Nawet poza tym ryzykiem zachowanie zgodności powinno być częścią ogólnej strategii struktury witryny.
Czemu?
To dobra praktyka. Każdy, kto dzisiaj zajmuje się SEO, powinien skupić się na tym, aby jego witryna była zgodna z WCAG i ADA. Ponieważ jest to obszerny temat, zapoznaj się z tym przewodnikiem, aby uzyskać więcej informacji: Jak uniknąć kosztownych kar WCAG, ADA i 508 za dostępność.
3. Dodaj wyszukiwanie w witrynie
Wyszukiwanie wewnętrzne jest tak ważne, nawet w tradycyjnym SEO, ponieważ użytkownicy mają bardzo niski czas uwagi. Niestety, ludzie nie chcą klikać trzech lub czterech linków, aby znaleźć stronę lub produkt, który ich interesuje w Twojej witrynie. Jednym prostym dodatkiem do struktury witryny jest dodanie wyszukiwania wewnętrznego .
Wyszukiwanie powinno:
- Przeszukaj wszystkie pliki wewnętrzne.
- Uwzględnij sugestie wyszukiwania.
W ramach strategii wewnętrznych linków i treści powinieneś dodać sugestie wyszukiwania, które poprowadzą użytkowników Twojej witryny we właściwym kierunku.
4. Utwórz wytyczne dotyczące adresów URL
Tworzenie wytycznych dotyczących adresów URL jest niezbędne i chociaż jest to część zarządzania, należy je nieco dokładniej wyjaśnić, aby w pełni zrozumieć.
Jedną z poprawek SEO, których nikt nie chce wprowadzać, jest powrót i konieczność przekierowywania setek stron, ponieważ różne zespoły stworzyły tę samą treść i używały podobnych adresów URL. Na przykład zespoły mogą tworzyć:
- /o
- /O
- /O
Wszystkie te strony mogą działać i mieć różną zawartość. Niestety jest to jeden ze sposobów frustrujących i dezorientujących każdego, kto odwiedza Twoją witrynę. Utwórz wytyczne dotyczące adresów URL, które obejmują:
- Kapitalizacja.
- Łącznik lub myślnik dla spacji.
- Użycie znaków specjalnych.
Jeśli jednak strategia pozycjonowania Twojej firmy obejmuje wiele krajów i języków, konieczne może być zezwolenie na używanie niektórych znaków specjalnych w witrynach europejskich i zabronienie ich w witrynach amerykańskich. Zastanów się, gdzie firma rozwija się teraz i w przyszłości, aby stworzyć lepsze wytyczne dotyczące adresów URL, których można się kierować. Te wytyczne są niezbędne podczas pracy z wieloma zespołami lub zewnętrzną agencją SEO. Nawet jeśli wszystkie Twoje operacje są prowadzone wewnętrznie, tworzenie wytycznych zapewni przyszłym członkom zespołu zachowanie spójności z tworzeniem adresów URL.
5. Zaplanuj nawigację w witrynie głównej
Prawdopodobnie nie spodziewałeś się, że przewodnik przeznaczony dla firm korzystających z rozwiązania SEO dla przedsiębiorstw zawiera informacje o głównej nawigacji witryny. Mimo to pozostaje jednym z najważniejszych elementów struktury witryny. Zaprojektowanie głównego menu nawigacyjnego jest jednym z najważniejszych aspektów struktury witryny, a także ułatwi jej indeksowanie przez wyszukiwarki.
Oto kilka zaleceń:
- Utwórz górne menu z ważnymi linkami do mini-witryn, jednostek biznesowych, kasy i rejestracji.
- Upewnij się, że wszystkie menu są przyjazne dla urządzeń mobilnych.
- Użyj płytkiej struktury witryny .
Płytka struktura witryny ma kluczowe znaczenie, a to oznacza, że użytkownik kliknie trzy lub mniej razy, aby dotrzeć do każdej strony w witrynie. Marki korporacyjne muszą poświęcić czas na planowanie płytkiej struktury witryny. Firma korporacyjna straci znaczną liczbę użytkowników i przychody, jeśli zmusi użytkowników do kliknięcia więcej niż trzy razy, aby dotrzeć do strony, którą chcą odwiedzić. Ważna jest również taksonomia witryny . Oznacza to utworzenie logicznej struktury adresu URL, takiej jak /jednostka-biznesowa/nazwa-usługi. Użytkownicy nigdy nie powinni opuszczać podfolderu, aby znaleźć inne usługi z tej samej jednostki biznesowej.
Nawigacja może wydawać się banalna, ale jest to część strategii SEO, której poświęca się zdecydowanie za mało uwagi. Gdy nawigacja jest już na miejscu, możesz przejść do swojej strategii linków wewnętrznych, która może obejmować różne jednostki biznesowe.
6. Wewnętrzne linki do sukcesu
Linkowanie wewnętrzne powinno być częścią każdej strategii SEO – to podstawa – ale jeszcze bardziej krytyczne dla strategii SEO przedsiębiorstwa jest szerokie wykorzystanie wzajemnych linków. Gdy masz silne linki wewnętrzne , wyszukiwarce łatwiej jest zaindeksować Twoją witrynę, a dla odwiedzających jest to jeszcze ważniejsze.
Jest to taktyka SEO, której możesz używać w wielu domenach w wielu językach, z kilkoma niuansami do rozważenia. Na przykład, jeśli przedsiębiorstwo działa w różnych krajach, musisz upewnić się, że crosslinking między witrynami i hreflangami jest odpowiednio przypisany. Kilka wskazówek dotyczących tworzenia strategii linkowania wewnętrznego to:
- Utwórz bazę danych stron, które można ze sobą łączyć.
- Dodaj powiązania jako kluczową część swojej strategii treści.
- Zachęcaj do łączenia X razy na post.
Najlepiej byłoby użyć narzędzia SEO, które pomoże w pewnym stopniu zautomatyzować tę część struktury witryny. Zespół SEO powinien opracować te wytyczne i pomóc w opracowaniu strategii. Dlatego tworząc strategię content marketingu , dodaj linki wewnętrzne jako część zadań SEO, które omawiają różne zespoły. Przestrzeganie tych samych wytycznych i procedur we wszystkich zespołach może być trudne, ale jest to istotna część SEO na poziomie przedsiębiorstwa.
7. Nie zapomnij o okruszkach
Inną taktyką SEO, która powinna być stosowana w każdej witrynie przedsiębiorstwa, są okruszki . W ramach strategii marketingu cyfrowego powinieneś poświęcać czas na pomaganie odwiedzającym w jak najłatwiejszym poruszaniu się po Twojej witrynie.
Na przykład, jeśli trafisz na Walmart z wyszukiwarki i jesteś na ich stronie „Pocieszyciele”, zobaczysz bułkę tartą dla:
- Dom.
- Pościel.
- Pocieszyciel.
Chociaż jest to proste, pomaga to Walmart kierować użytkowników witryny do interesujących stron. Marki korporacyjne muszą korzystać z okruszków chleba, zwłaszcza gdy ich wysiłki w zakresie marketingu treści rosną.
8. Uważaj na słowa kluczowe i konkurencję między jednostkami biznesowymi
Współpracując i budując witrynę korporacyjną, możesz współpracować z jednym lub wieloma zespołami SEO. Często współpracujesz z firmą zajmującą się SEO dla przedsiębiorstw w przypadku kilku witryn należących do organizacji korporacyjnej. Jako ekspert ds. SEO, musisz pamiętać o używaniu słów kluczowych, optymalizacji i konkurencji między jednostkami.
Często zdarza się, że każdy zespół prowadzi własną kampanię SEO dla przedsiębiorstw. Załóżmy na przykład, że firma posiada zakłady w:
- Polsce
- Wielkiej Brytanii
- Irlandii
- Hiszpanii
- Włoszech
Prace SEO na hiszpańskich i włoskich stronach firmowych nie będą ze sobą kolidować ze względu na różnice językowe. Jednak praca w witrynach w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii może spowodować wiele strat związanych z SEO, jeśli jednostki międzybranżowe ze sobą konkurują. Zespoły w różnych jednostkach biznesowych i witrynach muszą dążyć do jak największej współpracy. Marketing korporacyjny może łatwo powodować konflikty między wieloma zespołami i jednostkami. Dlatego marki korporacyjne powinny często przeprowadzać audyty SEO, aby zmniejszyć ryzyko, że zespoły będą współpracować ze sobą, a nie ze sobą.
9. Twórz właściwe kategorie i podkategorie
Jako specjalista SEO wiesz, jak ważne jest tworzenie odpowiednich kategorii i podkategorii. Rozwijając zarządzanie SEO w przedsiębiorstwie, ważne jest, aby poświęcić czas na tworzenie kategorii i podkategorii. Celem jest pomoc botom wyszukiwarek i ludziom w logicznym sposobie poruszania się po Twojej witrynie.
W idealnym przypadku kategorie i podkategorie byłyby na tyle proste, aby można było je śledzić, aby ludzie mogli zmienić Twój adres URL z dużym prawdopodobieństwem dotarcia do prawidłowej strony. Ponadto sekcje te ułatwiają tworzenie logicznej nawigacji, która jest łatwa do naśladowania. Tak więc, chociaż ta wskazówka nie jest w żaden sposób rewolucyjna, jest to obszar, na którym powinna skupić się każda usługa SEO dla przedsiębiorstw podczas pierwszej optymalizacji witryny internetowej.
10. Paginacja przyjazna SEO
Paginacja ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w przypadku większych witryn e-commerce, w których kategoria produktów może mieć ponad 100 stron. Oto kilka rzeczy do rozważenia:
-Ogranicz korzystanie z JavaScript.
-Pozostań w zgodzie ze swoim podejściem do stronicowania.
-Pokaż wszystkie produkty na stronie, jeśli nie wpływa to zbytnio na czas wczytywania.
-Kanonizuj wszystkie zduplikowane strony, takie jak /product/ i /product/1, pokazujące tę samą treść.
-Zdeoptymalizuj strony po stronie 1, jeśli nie chcesz, aby te strony pojawiały się w wynikach wyszukiwania.
Bardzo ważne jest, aby poświęcić czas na paginację witryny i zachować spójność we wszystkich powiązanych witrynach znajdujących się pod kontrolą przedsiębiorstwa.
11. Mapy witryn
Nawet mapy witryn mają swoje ograniczenia i chociaż niektóre witryny firmowe nigdy ich nie osiągną, inne je przekroczą. Możesz więc logicznie podzielić mapy witryn, aby uniknąć przekroczenia następujących limitów wyznaczonych przez Google:
- Żadna mapa witryny nie powinna mieć 50 MB lub więcej nieskompresowanych danych.
- Żadna mapa witryny nie może zawierać 50 000 lub więcej adresów URL.
Na przykład duże witryny e-commerce mogą łatwo osiągnąć te limity. Możesz więc podzielić mapę witryny na mniejsze fragmenty , na przykład według typu produktu lub kategorii.
12. Współdzielone moduły i wymagania
Wewnątrz systemu CMS przedsiębiorstwa można wykonać wstępne prace, aby zapobiec występowaniu problemów ze strukturą witryny. Na przykład możesz tworzyć lub używać modułów, które:
- Przeprowadź podwójne kontrole:
- Tagi tytułów.
- Opisy.
- Chroń słowa kluczowe w adresach URL.
- Zaproponuj powiązane strony.
- Wymagaj atrybutów Alt obrazu.
- Wymagaj etykiet aria dla formularzy i linków.
- Automatycznie nie indeksuj określonych typów treści (pliki PDF lub strony biuletynów z powieloną treścią).
- Zaimplementuj inne funkcje, aby zachować zgodność z zasadami zarządzania SEO firmy.
13. Przekierowania
Przekierowania są poważnym wyzwaniem i istnieje wiele błędów przekierowań, które mogą poważnie wpłynąć na SEO przedsiębiorstwa. Gdy wiele zespołów pracuje razem w witrynie, może to prowadzić do:
-Przenoszenie stron i adresów URL.
-Usuwanie stron.
Na przykład, jeśli witryny zostaną połączone lub firma zostanie przejęta, można wprowadzić setki lub tysiące przekierowań. Powinieneś więc mieć system, aby:
-Sprawdź przekierowania.
-Usuń niepotrzebne przekierowania.
-Przeprowadź pełny audyt przekierowań, aby upewnić się, że strony działają poprawnie.
W przeciwnym razie, jeśli strony utkną w pętli przekierowań lub spowodują błąd 404, stracisz w ten sposób duży potencjał SEO. Może to również bezpośrednio wpłynąć na budżet indeksowania Twojej witryny .
14. Podstawowe wskaźniki internetowe
Ostatnio dużo się mówi o kluczowych kwestiach sieciowych i mają one kluczowe znaczenie również na poziomie przedsiębiorstwa. Będziesz chciał zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
-Optymalizacja PageSpeed w całej witrynie.
-Podstawowe wskaźniki internetowe dla różnych sekcji witryny, które mogą mieć własny projekt.
-Łatwa nawigacja na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.
Musisz zwrócić szczególną uwagę na podstawowe wskaźniki internetowe , zwłaszcza w wielu domenach i serwerach.
Dodatkowe wskazówki dotyczące struktury witryny korporacyjnej
Omówiliśmy wiele punktów, ale istnieje kilka dodatkowych obszarów, które są niezbędne do poruszenia, aby zapewnić, że organizacja korporacyjna będzie na bieżąco z Twoim rozwiązaniem SEO.
Spójność
Musisz być konsekwentny. Chociaż jest to łatwe w przypadku pracy nad podstawową witryną internetową, jest to trudne w przypadku pracy dla firmy korporacyjnej. Na przykład jedna firma SEO dla przedsiębiorstw może odejść od zarządzania i protokołów, co może prowadzić do ogólnych problemów.
Należy wdrożyć protokoły i procedury, aby umożliwić firmie prowadzenie kampanii SEO, która konsekwentnie prowadzi do wyników. W przeciwnym razie, przez cały okres istnienia firmy i wraz ze wzrostem jej witryn i zasobów treści, będziesz robić więcej poprawek SEO niż wnosić wartość do firmy.
Jeśli protokoły lub procedury ulegną zmianie, upewnij się, że wszyscy w organizacji przedsiębiorstwa są na bieżąco z tymi zmianami, od menedżera mediów społecznościowych po członków innego zespołu SEO pracującego na międzynarodowych witrynach.
Audyty SEO
Podczas prowadzenia kampanii z linkami zwrotnymi często przeprowadza się audyt , aby ostatecznie dowiedzieć się, jakie linki są zdobywane i tracone. Musisz jednak również skupić się na podstawach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i przeprowadzać rutynowe audyty witryn. Pozycjonowanie na poziomie przedsiębiorstwa polega na kontroli i równowadze.
Jednak audyty wykraczają poza uruchamianie wymyślnych narzędzi SEO dla przedsiębiorstw w celu sprawdzenia uszkodzonych linków lub pętli przekierowań. Będziesz także chciał uwzględnić audyty wewnętrzne jako część ogólnego przepływu pracy firmy. Załóżmy na przykład, że inny zespół zajmuje się lokalnym SEO.
Zanim zespół opublikuje którąkolwiek ze stron, możesz:
-Sprawdź stronę.
-Przechowuj stronę w wersji roboczej, dopóki nie zostanie sprawdzona pod kątem zarządzania.
-Opublikuj stronę, gdy wszystko będzie w porządku.
Pozycjonowanie korporacyjne ma wiele kontroli i równowagi. Od Ciebie zależy, czy utworzysz te kontrole i salda w ramach działań związanych z optymalizacją wyszukiwarek. Oczywiście pełne audyty witryn powinny być przeprowadzane okresowo, aby można było wyłapać błędy, które mogą prześlizgnąć się przez szczeliny.
Szybka uwaga na temat budżetu indeksowania
Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna mieć kontrolę nad ogólną architekturą przedsiębiorstwa i strukturą witryny. Kluczem jest nie marnowanie budżetu na indeksowanie i wysiłku SEO w tym procesie. Często zespoły przesadzają ze swoją strategią treści i odciągają ją od innych stron w witrynie, która ma dużą wartość. W ramach struktury witryny i ogólnego zarządzania ważne jest, aby:
-Wyeliminuj większość cienkich lub niskiej jakości stron .
-Usuń strony z ramkami iFrames (często spotykane w starszych witrynach).
-Strony Noindex, które mogą być duplikowane.
Na przykład SEO dla przedsiębiorstw często obejmuje współpracę z wieloma zespołami i dostawcami usług. Jeden zespół może wynająć usługę generowania wiadomości, aby publikować w witrynie nowe wiadomości branżowe, a te strony mogą być szczupłą treścią, a nawet powielane.
Zarządzanie pozycjonowaniem
Zarządzanie musi odpowiednio obsługiwać te strony, najlepiej bez indeksowania, aby nie tracić wartości w pracy SEO wykonywanej z powodu problemów z budżetem indeksowania. Jeśli masz silny nadzór, pomoże to zmaksymalizować wartość optymalizacji przedsiębiorstwa pod kątem wyszukiwarek.
Końcowe przemyślenia
Podejścia korporacyjne wykraczają poza tradycyjne, lokalne i techniczne SEO, ponieważ istnieje tak wiele ruchomych części. Zarządzanie i drobne szczegóły mają większe znaczenie niż uzyskanie linku zwrotnego lub rozprzestrzenienie się treści w mediach społecznościowych.
Każda firma zajmująca się SEO powinna przejrzeć witryny, nad którymi pracuje, aby upewnić się, że istnieje dobrze uformowana struktura witryny. Gdy masz już dobre podstawy dla struktury witryny oraz odpowiednie protokoły i procedury, możesz skupić się bardziej na ruchu i konwersjach.